Iedereen zijn eigen portal!

Het internet is niet meer weg te denken in ons dagelijks leven. Of je het nu hebt over het bestellen van een boek, het lezen van de krant of het doen van een betaling, vrijwel alles kun je via het internet doen. En met de komst van de smartphones hoeven we daarvoor al enkele jaren niet eens meer achter een PC of laptop te zitten, maar doen we alles met de beweging van je duim. Het is dus ook niet verwonderlijk dat internet een zeer prominente plaats inneemt in de strategie van bedrijven. Meer dan ooit zijn website, portal en app dé kanalen waarlangs organisaties klanten proberen aan te trekken en vast te houden. Je zou kunnen zeggen dat een goede online-strategie bepalend is voor het succes van organisaties. Kentro Konnekt is de portaaloplossing van Pivoton die onze klanten helpt bij het behalen van dat succes.

Om de portaalpropositie van Pivoton toe te lichten, onderscheiden we twee aspecten van online-strategie; webconcept en interactie.

Webconcept

Met een webconcept worden de strategie en doelstellingen van een bedrijf vertaald naar creatieve concepten voor de website. Dit heeft veelal betrekking op de herkenbaarheid, identiteit en profilering van de organisatie die middels kleurstelling, lay-out  schrijfstijlen en beeldgebruik ervoor moeten zorgen dat organisaties zich onderscheiden. Hoe ziet de bezoeker een website, welke boodschap brengt een organisatie over en in hoeverre is die website aansprekend voor de doelgroep.

Interactie

Interactie betreft alles wat je die bezoeker wilt laten doen. Dat kan zijn iets heel simpels als het invullen van een formuliertje tot het kunnen plaatsen van bestellingen en doen van betalingen. In geval van interactie wordt vaak ook de term portal gebruikt om aan te duiden dat het een bepaald deel van de website betreft, waar de bezoeker allerlei dingen kan doen.

Met Kentro Konnekt bieden wij een oplossing die het proces van interactie met uitzendkracht en inlener ondersteunt, waarbij de integratie met de onderliggende Pivoton software out-of-the-box werkt. Dit zorgt ervoor dat er geen ingewikkelde integraties moet worden gerealiseerd en vrijwel direct gebruik gemaakt kan worden van functionaliteit als inschrijven, solliciteren, uren invoeren en accorderen en het inzien van loonstroken. Doordat Kentro Konnekt modulair is opgebouwd, bepaalt de klant zelf op welke moment bepaalde functionaliteit wordt toegevoegd aan het portaal. Bovendien zijn de modules zo gemaakt, dat ze naadloos visueel integreren in de website van de klant. We nemen daarbij alle styling van de website over, zoals lettertypes, kleuren en logo’s en de bezoeker ervaart één geïntegreerd webconcept.

Eigen webconcept

Klanten die Kentro Konnekt hebben blijven dus hun eigen webconcept gebruiken. Tegelijkertijd profiteren ze van standaard out-of-the-box functionaliteit voor flexkracht en inlener, hoge mate van configureerbaarheid, naadloos en snel integreerbaar in het portaal, direct werkend met de rest van het Pivoton portfolio en een look-and-feel aan te passen aan eigen huisstijl. En omdat Kentro Konnekt responsive ontwikkeld is op basis van het mobile first principe, past het zich automatisch aan elke desktop, tablet of smartphone aan.

Wil je meer weten over onze portaalstrategie en hoe je daarvan kunt profiteren, neem dan contact op met Paul van den Bosch.