In de afgelopen tijd hebben wij intensief gecommuniceerd over Kentro Office; dé nieuwe frontoffice applicatie van Pivoton. Daarnaast wordt binnen de Kentro suite momenteel ook het product Kentro Konnekt ontwikkeld. Kentro Konnekt is de portaaloplossing, met een state-of-the-art gebruikersinterface, die gericht is op het realiseren van onderscheidende digitale dienstverlening en selfservice voor inleners, kandidaten en andere externe relaties.
Kandidatenportaal
Het eerste portaal dat we met Kentro Konnekt realiseren is een selfservice portaal voor kandidaten. Hier kunnen ze vacatures vinden en er op solliciteren. Zowel bekende als onbekende kandidaten kunnen zich inschrijven en reageren op vacatures. Ze zijn daardoor beter in staat het sollicitatieproces te volgen. Zo heeft de kandidaat meer persoonlijk contact en altijd up to date informatie. Daarnaast kunnen ze zelf hun persoonlijke informatie bijhouden, updaten en informatie opvragen over hun werkhistorie. Omdat ze zelf de voortgang van hun sollicitaties in de gaten te houden en via het portaal kunnen communiceren met het uitzendbureau, worden ze bovendien intensiever betrokken in het proces. En omdat Kentro Konnekt device onafhankelijk is, kunnen ze het portaal op elk gewenst moment raadplegen en gebruiken.
Integratie
Het kandidaat portaal biedt een naadloze integratie en uitwisseling van informatie met Pivoton’s mid- en back-office applicaties. Dit zorgt voor een efficiëntere kandidaat-registratie met selfservice mogelijkheden en zal leiden tot het verbeteren van de (automatische) matching tussen kandidaten en vacatures. Daarmee draagt Kentro Konnekt niet alleen bij aan efficiency verbeteringen, maar ook aan de kandidaat-ervaring van uw organisatie.
Wij zijn ondertussen ook druk bezig met het volgende portaal van Kentro Konnekt, maar hierover later mee.