Bel ons: 0318 670 450

Kentro Konnekt als opvolger van iManage

Met Outsystems als ontwikkelplatform is door het Kentro team van Pivoton hard gewerkt aan Kentro Konnekt als opvolger van iManage. Konnekt is de kandidaat portaal oplossing die naadloze integratie en uitwisseling van informatie bereikt met de mid- en back office applicaties van Pivoton.

De modules zijn:

Vacature: onderdeel van het portaal zijn de functionaliteiten vacatures. Vanaf de website van het uitzendbureau kunnen flexkrachten solliciteren op vacatures die in FMS staan.
Open inschrijving:  Een inschrijving die niet gekoppeld is aan een vacature. Een snelle verwerking en duidelijk welke vragen verplicht in te vullen zijn.
Profiel beheer: De flexkrachten kunnen zelf hun gegevens (bijvoorbeeld adreswijziging) na een inschrijving bijhouden. Dat bespaart werk voor de intercedenten.
Financiële documentatie: Het inzien van loonstroken, urenbriefjes etc. Dit zorgt onder meer voor minder acties om gegevens die kwijt zijn weer op te sturen naar de flexkracht.
Facturen: Het inzien van facturen door opdrachtgevers. Dit kan vaak een papieren stroom vervangen.
Tijdschrijven: Het eenvoudig en snel uren kunnen invoeren door de flexkracht.
Uren goedkeuren: Eenvoudig en snel de ingevoerde uren kunnen goedkeuren.

De modules vacature en open inschrijving staan live bij klanten. De modules Profiel beheer en Financiële documentatie gaan deze week live.

Met de ontwikkeling van Konnekt wordt in toenemende mate de complexiteit en moeite om te solliciteren en het eigen profiel bij te houden voor de flexkracht ingeperkt. Tegelijkertijd kan ook voor de intercedenten het administratieve werk verlicht worden door de toenemende mate van self service mogelijkheden door de flexkracht.

In hoofdlijnen biedt Konnekt dezelfde functionaliteit als iManage maar er zijn enkele verschillen zoals:

  • Kentro Konnekt is volledig responsive en bruikbaar op de meeste mobiele apparaten. De pagina’s van Kentro Konnekt hebben qua styling dezelfde ‘look and feel’ als de klantwebsite.
  • De vacature sollicitatie en open inschrijving pagina’s worden in de website van de klant geïntegreerd. De mijn omgeving wordt nog wel in een eigen tab geopend.
  • Het wel of niet tonen van bepaalde velden kan voor Konnekt verschillend ingesteld worden voor tablets/smartphone en  laptop/desktop. Met name voor een telefoon is het prettig om minder velden te tonen.

De feedback van klanten tot nu toe is uitstekend!

  • Gebruikers vinden Konnekt heel gebruiksvriendelijk en snel.
  • Door de migratie worden klanten aan het denken gezet. In die zin werkt de migratie als een vernieuwingsslag. Elke klant levert toch weer nieuwe teksten aan en verandert zaken aan hun portaal.
  • Intercedenten verwachten dat met de komst van Konnekt meer flexkrachten een open inschrijving of sollicitatie zullen afronden omdat het sneller werkt. Deze conversie wordt steeds belangrijker bij klanten. Steeds meer uitzendkrachten werken bijvoorbeeld alleen met een telefoon (hebben alleen maar een telefoon en geen andere computer). Hoe sneller en makkelijker het werkt, des te meer inschrijvingen, sollicitaties en uiteindelijk ook meer plaatsingen voor een uitzendbureau.

Meer weten over Kentro Konnekt en de gang van zaken? Neem contact op met Paul van den Bosch.

Auteur: Lisa van den Hoek

Reageren is niet mogelijk