Persoonlijk contact en een goede relatie opbouwen met de flexkracht is belangrijk voor een uitzendbureau. Maar het is net zo belangrijk om als uitzendbureau te werken aan een bestendige relatie met je IT-partner.
Meer flexbedrijven onderkennen de noodzaak van IT. Zeker als je groeit als uitzendbureau kun je niet meer alles met de hand doen, alles controleren. Je moet alle tijd en aandacht besteden aan de flexkracht en opdrachtgevers. Want het binden en boeien van flexkrachten is nu ‘key’. De vluchtigheid in deze markt – flexkrachten stappen zo naar een volgend uitzendbureau – is de grootste worsteling voor uitzenders.
Samenspel IT en mens
Het belang van de intercedent of recruiter moet niet onderschat worden. Die moet zorgen voor een goede chemie met de flexkracht, ondersteund door IT. Het persoonlijke contact is een samenspel tussen IT en mens. Dankzij automatisering houdt de intercedent tijd over voor het persoonlijke contact. En IT helpt de binding te verbeteren door een goede candidate journey te faciliteren; bijvoorbeeld een Appje sturen na de eerste werkdag. Want naast het ontzorgen is het belangrijk dat door IT de hygiënefactoren geborgd zijn; de juiste verloning, tijdige betaling, ziekteverzuim, et cetera. Met de steeds complexere wetgeving is betrouwbaarheid van het systeem cruciaal.
Paul van den Bosch
Paul van den Bosch, Algemeen Directeur Pivoton:
Alles draait om relatie. Dat geldt ook voor de relatie met jouw IT-partner. Een uitzendbureau moet bouwen aan groei, samen met zijn opdrachtgevers, samen met zijn flexkrachten en samen met zijn IT-leverancier. Het belang van een goede relatie tussen uitzendbureau en uitzendkracht is net zo groot als die tussen het uitzendbureau en de IT-leverancier. Dat vraagt om een heldere visie op IT
Paul van den Bosch
Meer nieuws en de gehele juni editie van de flexmarkt, ga direct naar hun website