Brancheorganisatie ABU maakte 24 januari 2017 bekend dat de totale omzet van de uitzendbranche in 2016 (met twee werkzame dagen minder dan in 2015) met 9 procent is gegroeid ten opzichte van 2015. Het totale aantal uren nam gemiddeld met 8 procent toe.
Over de ABU marktmonitor
Feiten en cijfers spelen een belangrijke rol in de beeldvorming van uitzenden en payrolling. Ze zijn daarmee van betekenis. Niet alleen voor de business van onze leden, maar ook voor de wereld om ons heen. Daarom doen we veel onderzoek.
De belangrijkste onderzoeken zijn de ABU-Marktmonitor en de Uitzendmonitor. In de ABU-Marktmonitor meten we vierwekelijks de operationele uitzendomzet en -uren van een representatief aantal ABU-uitzendondernemingen. De Uitzendmonitor geeft inzicht in de ontwikkeling van uitzendwerk, uitzendkrachten en de rol van de branche op de arbeidsmarkt.
Inzet op groei
Ook Pivoton herkent deze groei bij haar huidige klanten (met een gemiddelde groei in uren die zelfs boven het landelijk gemiddelde ligt) en bij mogelijke nieuwe afnemers; de toenemende vraag naar de nieuwe producten van Pivoton, Kentro Office en Kentro Konnekt, en andere producten zoals de nieuwe WAS-module maakt duidelijk dat er ingezet wordt op procesoptimalisatie en innovatie. Voor Pivoton is het de bevestiging dat het met de huidige en nog nieuw te ontwikkelen producten en diensten gezien wordt als een betrouwbare business partner in de flexbranche die kan bijdragen aan de verdere groei.
Meer weten over Kentro Office en Kentro Konnekt? Wij vertellen u graag meer! Neem dan contact op met Paul van den Bosch.